miercuri, 23 noiembrie 2011

Chec

Am tot experimentat in timp retete pentru chec fara a fi multumita de vreuna.
Cu ulei, cu iaurt, cu multe oua ......... nu imi placea rezultatul. Niciodata.
Intr-o zi, aflindu-ma la o zi onomastica, am fost surprinsa sa vad pe un platou un chec asa cum nu imi iesise mie nicicind. Laudind gazda, am asteptat momentul prielnic si am cerut reteta.
De atunci am pregatit de multe ori acest dulce reusit si mereu cu acelasi succes.

Cu un pachet de unt, 3 linguri de ulei, doua pahare de zahar, patru oua, 14 linguri de lapte si 28 de linguri cu virf de faina, 1 1/2 parf de copt si mirosuri (esenta de rom, coaja de lamiie sau portocala, zahar vanilat bourbon) iar pentru garnitura - cacao, ma apuc de treaba.

Pun untul intr-un vas si adaug zaharul, vanilia si mirosurile, amestecind pina ce compozitia devine spumoasa. Adaug uleiul si, pe rind, ouale - unul cite unul, laptele si faina in ploaie - amestecata in prealabil cu praful de copt. Se obtine un aluat moale dar care nu trebuie sa curga si isi pastreaza forma.

Se ung doua forme de chec cu putin unt si se pudreaza cu faina.
Trei sferturi din compozitie se distribuie uniform in cele doua forme.
Restul se amesteca cu doua linguri de cacao si se toarna peste aluatul din fiecare forma, amestecindu-se usor in lungul lor cu o lingurita - se va obtine o felie cu efect marmorat.
Se coace la foc moderat pentru cca 40 minute. Se pudreaza cu zahar pudra cind s-a racit, pentru un aspect fara cusur.


Va place?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu