joi, 1 noiembrie 2012

Salau cu sos de lamiie si capere

Revin cu o reteta avind la baza pestele.
Pestele este un aliment foarte gustos si esential pentru sanatate.
Speciile cu carne albă (este vorba de peştele de apă dulce - şalăul, ştiuca, plătica) pot fi incluse în lista alimentelor care ne protejează inima, ne ajuta sa ne pastram acuitatea vizuala, sănătatea mentală, combat artrita, cancerul şi depresia.
Peştele alb conţine mai puţine grăsimi şi de aceea are un gust mai fad. Dacă îl preparăm cu mai multe condimente şi ulei de măsline, înăbuşit la cuptor, peştele va avea un gust remarcabil.
Iata cum l-am pregatit eu.


Am folosit patru portii de salau.


Intr-un vas am asezat pestele apoi am adaugat trei - patru linguri ulei de masline.
Am presarat boabe de piper, aproximativ o lingurita. si am imprastiat citeva frunze de dafin.
Am adaugat sare dupa gust, tinind cont ca si caperele, pe care urma sa le adaug la sfirsit, au un gust sarat, si am turnat un pahar de vin alb, sec.
Am pus vasul in cuptor, asezind gratarul in pozitia cea mai de jos a cuptorului, lasind pina a scazut aproape in totalitate vinul adaugat (aproximativ 30 de minute in cuptorul incins la 240 de grade celsius.).
Este suficient ca pestele sa fie patruns pe o parte ca sa fie gata, nefiind nevoie sa il intoarcem si pe cealalta parte.
Intre timp am stors zeama de la 1/2 de lamiie pe care am adaugat-o in sosul pestelui.
Fiind aproape gata, am adaugat si o lingurita de capere.
Am ridicat gratarul la mijlocul cuptorului si am mai lasat vasul inauntru pina ce pestele s-a rumenit.

Imbogatind gustul salaului cu mirodeniile folosite am obtinut un fel de mincare apetisant, sanatos si aromat.
Se consuma dupa ce s-a racorit putin, in combinatie cu o portie de legume fierte, cartofi natur sau orez, alaturi cu un pahar de vin alb.

3 comentarii: