sâmbătă, 18 februarie 2012

C - Smoothie energizant

Comanda copilului mic (Matheos) suna mereu la fel : CEVA GUSTOS!

... care sa fie: delicios, proaspat, racoritor, hranitor, special ...si ... cu continut mare de vitamina C - completez eu, "mamaia". Cum ma inmoaie acest apelativ pronuntat cu glas cristalin.

Si cum sint o "mamaie" moderna, :), si, documentindu-ma, ma adaptez din mers, am descoperit CEVA GUSTOS ... si sanatos.

Se numeste smoothie, se face imediat (daca ai un blender acasa sau mixer), este absolut natural, miroase si arata bine, are un gust  incredibil, este plin de vitamine, minerale si antioxidanti.
Este esenta intr-un pahar de sanatate si energie, facindu-te sa te simti bine.
Se serveste proaspat, la prima ora a diminetii pentru a avea o zi excelenta.

Smoothie este o bautura delicioasa de consistenta mai groasa decat cea a unui milkshake, preparata din fructele proaspete pe care le avem  la indemina. Contine atat sucul natural al fructelor cat si pulpa acestora. Toata bunatatea fructului este pastrata si transformata intr-o bautura perfecta.
Fibrele, enzimele, vitaminele, sarurile si mineralele, dulceata naturala si parfumul fructelor sunt agitate intr-un blender pana la omogenizare.

De ce sa-i spun smoothie si nu shake, cockteil sau amestec omogen?
Simplu. Pentru ca asa e "fashion".
Si cum vreau sa fiu in "trend", hop si eu cu smoothie-ul meu.


Ingrediente:
- 2 kiwi (coapte)
- 1 portocala
- 3 linguri smintina (de separator - ce sa fac, n-am alta rima)
- 3 linguri miere de albine de fructe de padure
- motz, o cireasa confiata (optional)

Pentru efect, se pun in blender pe rind, apoi se aseaza in straturi in pahar.

Am mixat prima data un kiwi apoi am pus pulpa obtinuta in pahar.
Dupa aceea, a venit rindul portocalei. Utilizind o improvizatie sub forma unui jgheab, confectionat dintr-o hirtie pentru copt, am turnat incet si pulpa de portocala asa incit cele doua sa nu se amestece.
Si iarasi un kiwi, din care am pastrat o feliuta pentru decor. Aceeasi operatie cu "jgheabul".
Adaugind doua linguri de miere peste smintina am pregatit frisca pentru ornare.

Am pus intii un strat, am adaugat inca o lingura de miere peste frisca, apoi am completat cu restul.
Am decorat marginea paharului cu feliuta de kiwi pastrata


si, pentru contrast, am adaugat o cireasa confiata.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu