miercuri, 1 februarie 2012

Spaghetti cu sos pesto de casa

Produs alimentar extrem de raspandit si consumat in toata lumea, pastele fainoase au fost si sunt, pe de o parte, mult laudate pentru calitatile lor nutritive, fiind preparate din fainuri diverse bogate in substante proteice si carbohidrati, dar si, pe de alta parte, privite cu suspiciune, din cauza unor posibile efecte nedorite ale consumului excesiv. De aceea, recomandarea este ca acestea sa fie consumate cu moderatie intrucit au un index glicemic ridicat.

Totusi, pastele sunt preferate de foarta multa lume pentru gustul bun. Garnisite cu orice fel de sosuri sau dresing-uri ele reprezinta o masa potrivita pentru fiecare membru al familiei.
Iar noi nu facem exceptie, numarindu-ne printre cei ce consuma cu placere de fiecare data o portie buna de paste.


Am abordat o preparare simpla, cu un sos pesto pregatit in casa.

Am pus la fiert, in apa cu sare si un strop de ulei - ca sa nu se lipeasca intre ele, 1/2 pachet de spaghetti. Pentru doua persoane.


Pina s-au fiert, am pregatit sosul, astfel:
- 10 grame seminte de pin
- o mina de frunze de busuioc (am avut in congelator)
- 1 catel de usturoi
- 1 lingura ulei de masline
- 100 de grame brinza pecorino


Am pus semintele de pin, usturoiul si frunzele de busuioc in mojar, strivindu-le bine. Pe masura ce se transformau intr-o pasta am adaugat uleiul de masline picurind incet si amestecind continuu pentru omogenizare. Am adaugat o lingura din brinza pecorino continuind sa amestec pentru incorporare.


Am scos pastele si le-am pus sa se scurga.
Pe urma am topit in cratita un cubulet de unt si am pus pastele deasupra amestecind pina untul a fost complet absorbit.
Si restul, a fost joaca de copii.
Am impartit spaghetele in doua portii pe farfurie si am presarat restul de brinza, adaugind sosul pesto.


Nu trebuie sa lipseasca de linga acest preparat un pahar cu vin alb, demisec.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu