duminică, 22 aprilie 2012

Tort black&white

O maaaare dragoste sarbatoreste astazi 34 de ani de la oficializare. :)
Cu aceasta ocazie, jumatatea de genul feminin a pregatit o supriza dulce.
Un tort festiv in doua culori, care, desi in contrast, se contopesc intr-o minunata prajitura, completindu-se una pe cealalta.
Este un simbol pentru ceea ce inseamna o casnicie implinita, fericita.
La multi ani, dragului meu sot.
Pentru ca despre noi este vorba.

„Le-as dovedi oamenilor cat gresesc
gandind ca inceteaza sa iubeasca atunci cand imbatranesc,
fara sa stie ca imbatranesc numai cand inceteaza sa iubeasca.”
GABRIEL GARCIA MARQUEZ



In afara de multa iubire am mai avut nevoie de urmatoarele ingrediente:

- 2 x 400 ml smintina de separator
- 1 plic zahar pudra vanilat Dr. Oetker
- 200 grame ciocolata alba
- 200 grame ciocolata neagra
- 1 plic gelatina alba  granulata Dr. Oetker
- 8 - 10 piscoturi sampanie
- 1 pahar lapte

Laptele se imparte in cantitati egale in doua vase. Ciocolata alba se rupe in bucati mici si se adauga in lapte. Se aseaza vasul deasupra unui alt vas cu apa pe care il punem pe foc.

Amestecam continuu pina ce se topeste ciocolata dupa care se da vasul deoparte.

Repetam operatiile de mai sus si cu ciocolata neagra:

- se rupe ciocolata in bucati adaugindu-se peste lapte (eu am mai adaugat si doua linguri de cacao Dr. Oetker pentru ca imi place gustul mai intens amarui).

- se pune vasul la bain-marie pina se topeste ciocolata apoi se indeparteaza vasul de pe sursa de caldura.

Se dizolva gelatina in 50 ml apa apoi se pune recipientul in care am inmuiat-o in vasul cu apa calda amestecind continuu pina devine lichida fara a se infierbinta. Atentie, temperatura ridicata distruge proprietatile gelatinei.

Impartim in doua cantitatea de gelatina distribuind-o in cele doua vase cu ciocolata topita, care s-au racorit usor intre timp, amestecind energic pentru completa omogenizare. Apoi pregatim frisca din continutul unui pahar de smintina (400 ml) si un plic de zahar pudra vanilat.



Impartim si frisca rezultata in doua adaugind fiecare parte peste cele doua tipuri de ciocolata, dupa ce verificam daca acestea s-au racit.

Folosind o spatula amestecam usor compozitia de ciocolata cu frisca pina la completa incorporare. Pregatim o forma imbracind-o in folie alimentara apoi turnam intii amestecul de ciocolata alba, dupa care introducem la frigider pentru 10 minute.

Se scoate si se adauga deasupra si celalalt amestec de ciocolata, cu grija astfel incit sa se formeze doua straturi. Eu m-am grabit putin, motiv pentru care cele doua straturi nu au rezultat uniforme. Se inchide forma cu un strat de piscoturi de sampanie, apoi se acopera cu marginile foliei alimentare.

Se pune forma la rece pentru cel putin 24 de ore. Eu am lasat-o de pe o zi pe alta. Se indeparteaza folia alimentara apoi se aseaza un platou deasupra dupa care intoarcem prajitura. Se scoate cu grija folia si de pe partea prajiturii ce a stat in forma, urmind sa o decoram dupa cum dorim.

Intii imbracam tortul intr-un strat fin de frisca (realizata din continutul celui de al doilea pahar cu smintina). Dupa care ornam cu ajutorul unui posh sau cu decoratiuni diverse.

Eu am realizat din ciocolata alba citeva frunze ale caror margini le-am conturat cu ciocolata neagra, dispunindu-le pe suprafata superioara la intimplare. Apoi am adaugat citeva flori de frisca si citeva inele de ciocolata neagra.



Sotului meu i-a placut tare mult. Surpriza a fost desavirsita, momentul - unic.

8 comentarii:

  1. La multi multi ani fericiti, sanatosi, lipsiti de griji!
    Sa fiti mereu impreuna, pentru ca voi nu stiti altfel!
    Va iubesc mult pe amandoi!

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata de vis!
    La multi ani frumosi, cu liniste si intelegere!
    Moaaa, ce-as vrea si eu tort :d :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim si dorim tuturor o relatie frumoasa, bazata pe iubire si respect.

      Ștergere
  3. acest tort e diivin...l-am vazut si am incercat...familia mea s-a infruptat cu maare placere...multumesc pt reteta

    RăspundețiȘtergere
  4. Bună seara. Vă rog frumos să îmi spuneţi şi mie ce dimensiuni are tava? Eu am o tavă de chec cu dimeniunile de 26 x 12 cm, şi înălţimea de 6 cm. Oare este prea mica?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga mea, imi cer scuze ca raspund cu intirziere intrebarii tale, insa am fost foarte ocupata sa pregatesc un alt tort unuia dintre nepotei.
      Sper sa nu fie inutil raspunsul si sa fi renuntat la ideea de a incerca aceasta reteta.
      Eu utilizez intotdeauna pentru acest format de tort o tava de cozonac cu dimensiunile urmatoare: 25 x 12 x 8.
      De aceea inclin sa cred ca tava ta e foarte buna.
      Nu se va intimpla nimic daca piscoturile vor ramine in afara tavii, atunci cind vei intoarce folia le va fixa perfect.
      Succes si astept impresii!

      Ștergere
  5. Mulţumesc pentru răspuns şi la mulţi ani pentru nepoţel. Am făcut aseară tortul, dar nu am găsit smântână de separator şi am pus frişcă lichidă Megle, dar nu am mai pus zahăr pentru că frişca era deja dulce. Rezultând frişcă mai multă l-am făcut într-o tavă dreptunghiulară mai mare. A ieşit un tort bun, deşi sunt începătoare, şi îl voi face la diferite ocazii.

    RăspundețiȘtergere