sâmbătă, 28 iulie 2012

Salata de ardei copti - Ψητές πιπεριές Φλωρίνης



Ardeii rosii - πιπεριές Φλωρίνης (ardei Florina - dupa denumirea regiunii de unde provin) se regasesc in multe retete grecesti, datorita gustului special. Ardeii sunt o sursa excelenta de vitamina C, şi chiar atunci cind sint gatiti pastreaza cantitati substantiale din aceasta vitamina importanta.
Pregatiti sub forma de salata, la cuptor – umpluti cu legume sau carne, ori combinati in diverse crème, ardeii condimenteaza intr-un mod apetisant, picant sau dulce, preparatele pe care le insotesc sau in care se regasesc, si sint nelipsiti de pe meniul tavernelor.

Imi amintesc cit de mult ii placea aceasta salata socrului meu si cu cita rabdare si meticulozitate o pregatea.
Simpla, rapid si usor de preparat, constituie un aperitiv savuros, la indemina, sanatos.





Am avut nevoie de:
- 10 ardei kapia
- 4 - 5 linguri ulei de masline
- 4 - 5 linguri otet balsamic
- sare, dupa gust

Intii, am ales ardei sanatosi pe care i-am spalat bine.


Apoi, am pus pe foc o tava pentru copt in care, dupa ce s-a incins, am ordonat frumos ardeii.


I-am intors pe toate partile, pe masura ce s-au copt, adica aproximativ 5 minute pe fiecare parte.


Pe masura ce erau gata, i-am scos intr-un castron pe care la sfirsit l-am acoperit. In acest fel ardeii se aburesc usor facind facila indepartarea pielitei. Dupa 10 minute am descoperit vasul si am decojit fiecare ardei.
La sfirsit am adaugat sare - dupa preferinta, am turnat otetul balsamic - cu continut de cimbru si, in cele din urma, uleiul de masline, obtinind o marinata aromata care a potentat gustul ardeilor.


Racoritoare, aceasta salata pica perfect in atmosfera caniculara, epuizanta, a acestei veri.




5 comentarii:

  1. Salutare. Vreau si eu o portie. Arata atat de bine! Pentru un minut fotografiile tale m-au facut sa ma simt ca intr-o excursie pe insule in Grecia.
    Pup. Esti norocoasa ca locuiesti intr-un loc atat de frumos. Chiar daca e criza :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Carol iti multumesc pentru vizita si ma bucur mult ca ti-a placut salata mea. Despre locuit insa, exista o neintelegere la mijloc. Eu locuiesc in Romania insa sotul meu este grec. Obiceiurile culinare cu influente grecesti mi le-a transmis soacra mea iar eu, incerc sa le rinduiesc pentru fetele mele.

      Ștergere
  2. Delicioasa salata, iar ardeii sint atit de frumos colorati, ca-mi vine sa musc din monitor... Anul asta nu ma pot lauda decit cu ardei iuti din gradina, la ardeii kapia nu am avut nici macar flori... Dar virtual servesc o felie de piine, cu ardei cu tot... Multumesc de tratatie si week-end placut !

    RăspundețiȘtergere
  3. Vaaaai,ce-mi faci tu mie.Mi-e o pofta de nu mai pot.Ador ardeii.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. Mama, mie imi trebuie ardeii asa cu tot cu fasolea aia din decor, ce ne facem :OOO!!!

    RăspundețiȘtergere