marți, 8 ianuarie 2013

Tort Χρόνια Πολλά


Un lotus alb este un simbol solar ce insumeaza doua principii: cel luminos = masculin (yang) si cel intunecat = feminin (yin).
De aceea m-am gindit ca e potrivit sa ofer cel mai delicat nufar cu ocazia zilei onomastice sotului meu – yang – ul meu, dorindu-i o viata lunga si minunata.
Ii voi fi alaturi sa il completez mereu precum planta de lotus cu floarea sa, o floare a puritatii si frumusetii, a creatiei si fortei spirituale.
Nu stiu daca am reusit sa surprind delicatetea nufarului prin reprezentarea mea dar m-am straduit din toate puterile.
Si mai pot spune ca efectul a fost extraordinar.
Mi s-a parut sugestiv sa adaug cele doua emoticoane, pentru a destinde putin sentimentalismul mesajului pe care vroiam sa il transmit.
Rezultatul? Un tort pentru cel mai iubit Sfint Ion.
Χρόνια Πολλά (La multi ani) dragului meu sot.





Combinatia aleasa pentru blat si crema a fost facuta tinind cont de preferintele sarbatoritului.
Blat cu cacao, insiropat cu sirop de zahar caramel, umplut cu crema ganache de ciocolata neagra pe un pat de caramel sarat (amanunt adaugat ca o surpriza de ultima fitza ;D).
Pentru preparare am utilizat urmatoarele ingrediente:

Pentru blat:
- 6 oua,
- 6 linguri de zahar,
- 6 linguri de faina,
- 3 linguri de ulei,
- 50 grame cacao neagra Dr Oetker,
- o lingurita praf de copt,
- o lingura cu virf coaja rasa de portocala conservata cu zahar

Pentru crema ganache:
- 400 ml smintina grasa de separator,
- 2 tablete x 200 grame ciocolata neagra 85%

Pentru caramelul sarat:
- 150 grame zahar
- doua linguri apa minerala
- o lingura cu virf smintina grasa
- o lingurita unt
- un virf de cutit sare

Pentru sirop:
- 100 grame zahar
- un pahar cu apa

Am inceput prin a pregati blatul.

Intii am separat albusurile de galbenusurile celor 6 oua.
Am adaugat zaharul peste albusuri si am batut energic pina am obtinut o spuma ferma.

Am cernut faina adaugind-o peste spuma de albusuri apoi am pus si praful de copt, amestecind cu miscari usoare pina la incorporarea completa si uniforma, pastrind volumul de aer din spuma de albusuri.
Peste galbenusuri am turnat cele trei linguri de ulei si am omogenizat pina am obtinut o crema fina.

Am incorporat apoi 50 grame de cacao si razatura de coaja de portocala.

Crema ciocolatoasa obtinuta am turnat-o peste amestecul spumat amestecind usor pentru omogenizare.

Am impartit compozitia obtinuta in doua tavi tapetate din vreme cu hirtie pentru copt, cu scopul de a obtine doua blaturi egale pentru viitorul tort, apoi am introdus tavile in cuptor la 220 grade Celsius pentru aproximativ 40 de minute. Vor fi gata cind vor trece testul scobitorii.





Pregatirea ganache-ului este foarte simpla:
Se pune smintina intr-un vas pe care il asezam pe foc mic pina se atinge punctul de fierbere, moment in care se adauga ciocolata lasindu-se pina la topirea completa si amestecind pentru omogenizare.

Se obtine un amestec consistent, fin, pe care inainte de folosire il lasam la rece pentru cel putin doua ore.











Obtinerea caramelului sarat ridica ceva probleme, necesitind ceva rapiditate in miscari, pentru a nu da timp zaharului caramelizat sa se intareasca.

Pentru inceput se pune zaharul intr-un vas impreuna cu apa minerala. Asezam vasul pe foc lasind sa se topeasca zaharul si urmarind pina incepe sa se inchida la culoare luind aspectul mierii de albine.









In acest moment se indeparteaza vasul de pe foc si se adauga untul, smintina si sarea.


Se amesteca cu miscari sigure, energice, pina se obtine o compozitie neteda, pe care o vom lasa la rece inainte de folosire, rezultind un caramel dens.

Pentru sirop, caramelizam intii zaharul apoi stingem cu un pahar cu apa, lasind sa dea citeva clocote pina se topeste zaharul ars.







Urmeaza asamblarea tortului.
Pe un platou asezam primul blat insiropind-ul cu jumatate din cantitatea de sirop preparata.

Din caramel formam o baza peste care vom aseza crema ganache, pastrind o cantitate mica pentru un strat exterior.

Acesta va forma priza intre foaia de fondant cu care vom decora tortul, si ansamblul de baza. Fondantul este optional, tortul putind fi decorat dupa imaginatia fiecaruia.

Cum vi se pare?
E un tort greu de realizat?
Este o reteta reusita?

Garantez pentru un succes rasunator.
Mergeti la sigur!


3 comentarii:

  1. wow, ciocolata la maxim!! Vin si eu la o portie...daca imi da sarbatoritul :D Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Superb... Felicitari cu nota 10 !!! La multi ani sarbatoritului, sa traiti multi ani fericiti, cu sanatate si bucurii ! Cu o feliuta, parca, parca m-as murdari si eu un pic pe degetele... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  3. La multi ani sarbatoritului si felicitari pentru o asa frumusete de tort ! As servi si eu cu mare drag o feliuta galbena ciocolatoasa, daca as avea... Pupici si o zi buna !

    RăspundețiȘtergere