luni, 7 mai 2012

Inghetata de iaurt si mascarpone cu topping de stafide sultanina

Caldura mare zilele acestea. A inceput cam devreme. Si ne “topeste” cu insistenta, epuizindu-ne, golindu-ne de energie.
Si care e cel mai rapid remediu atit pentru caldura cit si pentru recuperarea energiei?
O inghetata buuunaa, cu ingrediente sanatoase si topping natural.


Si gindul mi-a fugit la o inghetata speciala, consumata intr-un cadru absolut extraordinar, la o cofetarie de pe malul marii, in Loutraki – o statiune intima din Golful Corint.



Aici am mincat o incredibila inghetata Dodoni (Δωδώνη Παγωτά) din iaurt cu brinza proaspata.

Ori atmosfera placuta, cu briza sarata a marii pe obrajii incinsi de soarele de peste zi, sau poate senzatia noua pricinuita de faptul ca am inotat alaturi de delfini atingindu-i, ori poate faptul ca eram in familie - sarbatorind revederea rudelor cu mare bucurie, au contribuit la crearea acestei amintiri unice.

Din experimentele mele cu scopul de a reproduce acea reteta, cea pe care o postez astazi mi se pare cea mai apropiata.
Iata ce am pregatit: inghetata de iaurt si mascarpone cu topping de stafide sultanina.



Reteta presupune folosirea urmatoarelor ingrediente:


- doua cutii (2 x 150 grame) iaurt grecesc Olympus, 10% grasime
- o cutie mascarpone, 250 grame
- doua plicuri zahar pudra vanilat Dr. Oetker
- 50 grame stafide sultanina
- 30 ml lichior Disaronno

Se procedeaza astfel:
Intii, stafidele se pun intr-un vas turnindu-se deasupra lichiorul Disaronno.

Se pun intr-un castron iaurtul, brinza mascarpone si zaharul pudra,


mixindu-se bine - la viteza mica pina la completa incorporare a ingredientelor, apoi, pentru aproximativ 5 minute la viteza mare, pina se transforma intr-o crema pufoasa si ferma.


Se adauga si stafidele, incorporindu-se prin miscari usoare in crema de iaurt si brinza, asa incit sa nu pierdem aerul din volumul cremei.


Se rastoarna compozitia intr-un vas cu capac si se pune la congelator.


Pentru a evita formarea acelor de gheata, se scoate crema din congelator si se amesteca timp de 20 de secunde cu telul sau cu mixerul, apoi se pune vasul din nou la rece. Aceasta operatie se va repeta de cel putin patru ori la intervale de maxim doua ore, pentru a asigura consistenta cremoasa a inghetatei.


Pentru o savoare mai bogata, se poate adauga o lingurita de miere de albine deasupra. Eu nu am facut-o de data aceasta, dorind sa obtin o informatie cit mai clara in privinta retetei.


Dar pe viitor o voi face.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu